fbpx

Wéér een blessure? Geef je herstel een boost met infrarood

Het sporten gaat niet meer zo gemakkelijk als vroeger. Je lichaam komt steeds moeizamer op gang en heeft meer hersteltijd nodig na een avondje sporten. Om de haverklap krijg je last van stramme spieren, rug- en nekklachten en terugkerende blessures. Zeker als je lichaam uit vorm is of een dagje ouder wordt, kan het goed zijn om wat extra ondersteuning in te zetten. Infraroodtraining helpt je weer sterker terug te komen van een blessure.

Ontstaan van blessures

Een blessure is sneller opgelopen dan je misschien denkt. Dat komt bijvoorbeeld omdat je te veel of juist te weinig en onregelmatig traint. Maar het kan ook dat je je lichaam te weinig rust gunt. Misschien ga je te snel van start, push je je lichaam op momenten dat je juist gas moet terugnemen, of voer je de verkeerde techniek uit. Dit kunnen allemaal redenen zijn waarom jij continu op de blessurebank moet plaatsnemen. Daarom is het belangrijk om bij het sporten te letten op een goede warming-up en de juiste techniek.

Thuiswerkklachten

Ook thuiswerkblessures komen steeds meer voor, met name arm-, schouder-, nek- en rugklachten. Deze klachten ontstaan veelal omdat mensen een verkeerde houding aannemen tijdens het werken, niet voldoende bewegen, veel dezelfde handelingen (en dus bewegingen) doen, of geen ergonomische werkplek hebben.

Veilig en verantwoord trainen

Wanneer je blessuregevoelig bent, van een operatie herstelt of kampt met andere fysieke klachten die het sporten moeilijk maken, is het van belang om in beweging te blijven. Van stilzitten worden je stramme spieren immers niet soepeler. Door je spieren te trainen op een veilige en verantwoorde manier zorg je dat je in vorm blijft.

Voordelen van infraroodfitness

Infraroodfitness kan daarbij helpen. Trainen in een verwarmde fitnesscabine ondersteunt je lichaam, bevordert het revalidatieproces bij blessures en verlicht spierpijn en andere lichamelijke klachten. Door wekelijks te trainen werk je aan een betere conditie en sterk spierstelsel. De infraroodwarmte verbetert de bloedsomloop en zorgt ervoor dat je spieren en gewrichten warm en soepel zijn. Zo kan vrijwel iedereen veilig en verantwoord trainen, ook mensen met gewrichtsproblemen, blessures en reumatische aandoeningen.

Effectief trainen

In de FitnessCabin voer je korte, effectieve oefeningen uit in een sessie van 30 minuten. De oefeningen bestaan uit kleine bewegingen met hoge spierspanning, waardoor je alle spiergroepen traint. Bovendien krijg je de juiste begeleiding van een professionele trainer die jou corrigeert, motiveert en bijstaat waar nodig. Je voert de oefeningen zittend, liggend of op je knieën uit, zodat je gewrichten niet belast worden. Tijdens de training wordt gelet op een goede ademhaling en houding, zodat je achteraf geen klachten ervaart. Zo kun je trainen in je eigen tempo en het niveau langzaam opbouwen.

Persoonlijke fitnesscabine

Wil jij optimaal herstellen van blessures en werken aan een sterker en soepel lichaam in jouw persoonlijke fitnesscabine? Bij SportLounge stellen we samen een programma op maat op, dat aansluit bij jouw conditie, gezondheid en wensen. Wij helpen je zo klachten te verminderen, meer energie en een fitter lichaam te krijgen.