fbpx

Werken aan je lichaam? Jouw persoonlijke trainingsplan

Een fit lichaam, een energiek gevoel en de zin om lekker te sporten. Dat willen we allemaal wel bereiken, maar vaak is dat nog niet zo gemakkelijk. Want hoe vind je de motivatie en hoe weet je nu goed wat voor jouw lichaam en situatie werkt? Zeker wanneer je bepaalde fysieke klachten hebt, kan de stap naar de sportschool lastig zijn. Aan de hand van een persoonlijk trainingsplan en goede begeleiding kun jij echt structureel gaan werken aan jouw fitheid!

Trainingsplan

Natuurlijk is het fijn dat sporten helpt jouw lichaam in vorm te brengen en te houden, zodat je met zelfvertrouwen de zomer in kunt gaan. Maar tijdens sport komen er ook allerlei stofjes in je lichaam vrij die ervoor zorgen dat jij je fit, zelfverzekerd, energiek en vrolijk voelt. Wel kan het ingewikkeld zijn te weten wat jouw doel is en hoe je dat moet bereiken. Een persoonlijk trainingsplan is dan een uitkomst. Door persoonlijke aandacht van een kenner kan er goed bepaald worden via welke weg jouw doelen te behalen zijn.

Speciale infraroodcabines

Bij SportLounge Infrarood Fitness wordt getraind in speciale infrarood fitnesscabines, die trainingen toegankelijk maken voor een grote groep mensen. Of je nu last hebt van een bepaalde aandoening, pijnlijke gewrichten hebt of op leeftijd bent en nooit veel hebt gesport, middels de infrarood fitnesscabine is sport haalbaar voor iedereen. De trainer leert je te werken met aangespannen spieren en kleine bewegingen. Daarbij wordt goed gelet op je ademhaling en houding. Dat is zeer voordelig, want wanneer je met gecontroleerde spierkracht traint, bescherm je je gewrichten én worden je spieren intensief getraind. Door de warmte ervaar je bovendien vrijwel geen spierpijn.

Meer voordelen

Een ander voordeel van een infraroodsauna en infrarood fitnesscabine is dat regelmatig gebruik de weerstand verbetert. Om je te wapenen tegen virussen is het namelijk belangrijk om je lichaam in optimale conditie te houden. Gezond eten, bewegen en voldoende nachtrust zijn essentieel voor een beter afweersysteem. Infrarood fitness geeft je de mogelijkheid aan het aspect 'beweging' te werken, wat passend is binnen jouw trainingsplan.

Betere weerstand

Tijdens de training stijgt de temperatuur voor je lichaam, waardoor virussen en bacteriën die je ziek kunnen maken minder gemakkelijk kunnen overleven. Daarnaast reinigt het je lichaam van binnenuit doordat de bloedsomloop wordt verbetert. Die verbeterde bloedsomloop zorgt ervoor dat afvalstoffen beter kunnen worden afgevoerd. De toevoer van voedingsstoffen wordt beter, spieren en gewrichten verwarmen wat maakt dat je een effectieve training kan uitvoeren gedurende 30 minuten. Het resultaat? Een sterk lichaam met een goed immuunsysteem, en dat is heel belangrijk in deze tijden!

Jouw doelen en mogelijkheden

Bescherming tegen blessures, sterkere spieren en een betere weerstand zijn natuurlijk zeer wenselijk. De intensieve persoonlijke begeleiding maakt het dan ook mogelijk om trainingen nauwkeurig af te stemmen op jouw doelen en kunnen. Bij SportLounge werken gemotiveerde professionals die je graag op weg helpen naar een fit lichaam met advies over de juiste voeding én een realistisch bewegingsschema. Wil jij jouw gezonde leven volhouden? Deze twee tips kunnen je helpen!

Slim plannen

Een belangrijke tip is om trainingsmomenten slim in te plannen. Uit onderzoek blijkt dat mensen die regelmatig sporten hun schema volhouden doordat ze op vaste momenten hun beweegmoment hebben gepland. Mensen die wekelijks op andere momenten sporten, haken sneller af. Plan hierbij de sportmomenten ook slim in, bijvoorbeeld direct aansluitend op je werkdag of meteen in de ochtend. Zo heb je geen tijd om van je goede voornemen af te wijken en het sporten er toch maar bij in te laten schieten!

Train samen

Mogelijk vind je het spannend om samen met anderen te trainen. Per slot van rekening kan het als iets kwetsbaars voelen, zeker wanneer je lichamelijke beperkingen hebt. Toch kleven er ook grote voordelen aan gezamenlijk trainen. Bij SportLounge zijn er zogenaamde Small Group trainingen, waarbij er gesport wordt met een klein groepje mensen. Op die manier is er alsnog voldoende persoonlijke aandacht, maar ervaar je ook de voordelen van het sociale aspect, namelijk: motivatie én gezelschap!

Past de SportLounge bij jou?
Doe de test